Allard Bosch, van 1993 tot nu.
Mijn verhaal begint als kleine Allard op een basisschool in Zwolle. Een kleine jongen die nooit voorin de klas zat, maar lekker achterin. Je kon me altijd blij maken met een leeg A4 en wat kleurpotloden. Blij, zolang ik mijn fantasie kon uitbeelden.
De kleine Allard, de Photoshopper
Op de leeftijd van ongeveer 10 jaar oud kwam ik achter Photoshop. Briljant! Ik kon zo veel mogelijk tekenen zonder potloden te slijpen, of lekker ‘CTRL-Zetten’ van foute streepjes.
Na een klein aantal jaar (laten we zeggen dat ik zelf rond mijn dertiende was) begon mijn zwager een studie in Multimedia Design, een studie waar Photoshop werd gebruikt.
Dit was de eerste keer dat ik hoorde dat mensen hun brood konden verdienen met het ‘Photoshoppen’. Mijn keuze was gemaakt. “Ik word ‘Photoshopper’ later!” prentte ik in mijn achterhoofd. En dus koos ik – zoals misschien verwacht – voor Grafisch Vormgeving als mijn vervolgstudie.
“Ik word ‘Photoshopper’ later!”
Als vormgever ben ik niet alleen bewust van de ontwikkelingen om mij heen, maar ook om mij heen. Ik denk anders over dingen na en heb een naar mijn mening een open blik voor mogelijkheden. Dit is een kracht dat door middel van het testen met gebruikers, je verdiepen in doelgroepen en het ontwikkelen van producten voor diverse branches is gekomen.
Allard de digital geek
Terug naar het hier en nu: Ik heb in 2014 mijn MBO4 Grafisch Vormgeving afgerond en daarnaast in 2020 een Bachelor of Science gehaald in Communicatie & Multimedia Design.
Binnen deze twee studies heb ik mijzelf uitgedaagd om naast (grafisch) design ook te denken in Digital Design. Dit is uitgegroeid tot een expertise in Content Design, maar ook een persoonlijke interesse in User Interface en User Experience design.
Dit uit zich in de tal van projecten die ik in de afgelopen jaren heb gemaakt. Maar vooral in het ontwerpen en ontwikkelen van gebruiksvriendelijke, user-centered WordPress websites.
“Allard is onze trendy nerd. Vlotte babbel, goede energie maar stiekem ook gewoon een digital geek.”
Nika Meerman – The Next Brand
Prijzen en eervolle vermeldingen:
ICA Presents, 2017: Honourable Mention in Creative Concept (Nest)
ICA Presents, 2017: Honourable Mention in Stellar Strategy (Nest)
ICA Presents, 2016: Silver in Stellar Strategy (Waalpaal)
ICA Presents, 2016: Honourable Mention in Creative Concept (Waalpaal)
CCB, 2014: Finalist in Media (Stop Darmkanker, Dear Brad Pitt)
Ads of the World Awards, 2014: Bronze in Direct (Stop Darmkanker, Dear Brad Pitt)
IAB Mixx Awards, 2014: Gold in Online Campaigns (Stop Darmkanker, Dear Brad Pitt)
MediaMarketing, 2013: Campaign of the Week (Gordon Beers, Nothing to Prove)
Voor een meer gedetailleerd carrièrepad: Ik heb mijn LinkedIn ge-update!